May 28, 2011

Vox POP 1 - ce s-a schimbat in Romania de la aderarea la UE in 2007?

Iata ca se implinesc aproape 4 ani si jumatate de cand Romania a avut onoarea sa fie acceptata in randul “tarilor civilizate” din Uniunea Europeana. Pentru ca vorba aia ” Sa fie bine, ca sa nu fie rau”...

Intr-o dupa amiaza de duminica, sute de gura casca s-au strans la evenimentul oraganizat cu ocazia Zilei Europei, in Baneasa Shopping City. Acolo ne-am aflat si noi si am incercat sa stam de vorba cu cativa dintre curiosii stransi in jurul evenimentelor artistico-culturale.

Ne-a interest sa aflam, la prima mana, care sunt schimbarile percepute de romani, din 2007 pana acum:


Anonim
Cred ca s-au schimbat foarte multe. Sunt sigur de asta. In primul rand s-a schimbat mentalitatea oamenilor de la communism la democratie, pe care Europa o avea de 70 de ani. Pe partea economica, dupa cum stiti, sunt multe schimbari, care se vad cu ochiul liber. Poate avem mai multe de rezolvat pe partea de infrastructura. Acum daca se reuseste cu infrastructura, vor fi schimbari majore pe toate planurile. Cam asta am observant eu.

Andreea, 16 ani
In bine, de fapt nu mi se pare o mare schimbare desi ar fi trebuit sa se fi fost asa.

Natalia, 55 de ani
Nu foarte multe schimbari sau nu foarte fericite. Din pacate ne-am chinuit sa fim acceptati acolo. Mi-e teama ca am fost acceptati doar dintr-un interes politic si atat. Suntem un popor de mana de mana a doua pentru ei. Nu facem nimic ca sa le putem demonstra ca putem fi de mana intai. Sunt convinsa ca nici peste 10-15 ani nu vom fi priviti ca un popor din Uniunea Europeana, ci ca unul marginal. Ok, avem o granite acolo, sa nu ne deranjeze restul si cam atat. In rest poate doar o societate de consum dar si acolo de consum de mai proasta calitate. Am colindat Europa in ultimii 20 de ani si simt diferenta de respect si atitudinea pe care o au ceilalti, in general fata de romani.

Lucia, 44 de ani
Groaznic de mari si multe si in rau, foarte mult rau. Poate nu am avut timp sa observ nimic bun pana acum.

Mihai, 47 de ani
S-au produs foarte multe schimbari in bine, pe care populatia le percepe ca fiind oarecum negative, in sensul in care este mai multa rigoare. Eu de exemplu activez in domeniul protectiei mediului si cel putin in domeniul asta chiar s-au produs enorm de multe schimbari.

Oana, 25 de ani
Nu mi s-a parut ca s-a produs nicio schimbare.

Marcel, 60 de ani
Mall-ul Baneasa e o schimbare in bine, deoarece acesta este singurul situat inafara orasului. Restul au distrus marile magazine ale Bucurestiului. Restul e nediscutabil.

Cristian, 31 de ani
Nu prea s-au petrecut schimbari in bine. Nu sunt locuride munca, salariile sunt foarte mici iar asta e un mare minus.

Larisa, 23 de ani
Am avut deschideri la mai multe beneficii.

Ovidiu, 38 de ani
Mai nimic. Totul pare sa mearga din ce in ce mai prost.

Diana Grecu
(FJSC, an1)

No comments:

Post a Comment