May 28, 2011

Muzica: Flautul si Chitara aduc Spania mai aproape





Vin de la liceul „Miguel de Cervantes”, sunt clasa a IX-a, cântă de mici la diverse instrumente şi au un viitor promiţător în faţă. Este vorba de frumoasele surori Adelina si Carmina Răducu, care ne-au vorbit puţin despre marea lor pasiune: muzica.

F.J.S.C: Aţi mai participat la astfel de evenimente şi în trecut? Aţi cântat, poate, şi peste hotare?

Carmina Răducu: Da, şcoala ne trimitea mereu să participăm la festivaluri şi concursuri. Nu am cântat pana acum decât în Spania, insa experienţele au fost extraordinare!

F.J.S.C: Inafara de flaut si chitara, mai performati şi la alte instrumente?

C.R: Da, am cântat şi la pian şi trompetă. Din când în când mai cântăm şi la tobe.

F.J.S.C: Ce feedback aţi primit astazi din partea publicului prezent la eveniment?

Adelina Răducu: Oamenii păreau surprinşi, dar bănuiesc că e din cauză că sunt foarte puţini cei care învaţă să cânte la flaut.

F.J.S.C: Înţeleg de la voi că oamenii nu sunt foarte receptivi la muzica spaniolă.

A.R: Încă nu, dar sperăm ca în viitor să fie mai deschişi. Cultura, limba şi muzica spaniolilor sunt foarte interesante.

F.J.S.C: Ce semnificaţie are pentru voi ziua Europei?

A.R: Cred că pentru unii ziua Europei este un prilej de distracţie, pentru alţii să arate ceea ce ştiu. Pentru noi este un motiv să arătăm lumii că suntem şi noi cetăţeni europeni şi că ne mândrim cu asta.

F.J.S.C: Câtă muncă stă în spatele celor 5 minute în care aţi performat pe scenă?

A.R: Foarte multă. Am făcut 6 ani de instrument şi ne-a luat mult timp să învăţăm. A fost dificil, pentru că muzica clasică e mai grea decât celelalte genuri muzicale. E nevoie de multă munca, dar treptat te obişnuieşti. Din păcate, în ultimul an nu am mai avut timp de repetiţii, pentru că am fost ocupate cu şcoala, cu examenele. Dar ne-am descurcat cu toate şi la sfârşitul Şcolii de Muzică am luat diplome de excelenţă şi certificate de merit.

F.J.S.C: Când aţi început să cântaţi la instrumente?

A.R: De când eram foarte mici. Aveam 10 ani când am cântat prima oară la un instrument şi era mai dificil pentru că aveam mâinile mici. Apoi a mai durat puţin până ne-am obişnuit cu instrumentul.

F.J.S.C: În ce moment aţi decis că Liceul “Miguel de Cervantes” este drumul pe care vreţi să il urmaţi?

C.R: Am fost 5 ani în Spania şi acum am vrea să ne întoarcem acolo. Iar acest liceu părea cea mai bună variantă când am terminat gimnaziul şi chiar ne ajută si in prezent foarte mult.

F.J.S.C: V-aţi gândit deja la o facultate pe care aţi vrea să o urmaţi?

C.R: Mie mi-ar plăcea să fac Facultatea de Limbi Străine. O să mă axez şi pe muzică, dar nu vreau să îmi ocupe tot timpul.

A.R: Eu vreau să-mi urmez pasiunea. Aş vrea să merg la Conservator, dar e nevoie de multă muncă. Deocamdata nu consider că am pregătirea necesară pentru aşa ceva.

F.J.S.C: În afară de muzică, ce alte pasiuni mai aveţi? Cum vă ocupaţi timpul liber?

C.R: Muzica e pasiunea mea numărul 1.

A.R: Mie imi place sportul. Am făcut 4 ani de handbal de performanţă şi acum am început cu volley-ul. Urmează să particip şi la un concurs. Am luat şi menţiune pe Bucureşti la tenis de masă.

F.J.S.C: Cum a sărbătorit Liceul Cervantes Ziua Europei?

A.R: Au fost nişte activităţi mai restrânse, insa nu au implicat tot liceul. 
 
Madalina Misaila
(FJSC, an 1)

No comments:

Post a Comment